Kun kaikki on ohi, mitä jää? Mitä jää, ja miltä tuntuu kun sanot että kaikki oli vain valhetta? Miltä tuntuu kun sanot että minä olen huora kun en halua palata takaisin? Tarjoat timanttisormukset- kihlat ja onnen. Sanot että kaikki muuttuu- olet uusi mies. Kerrot kuinka olet tajunnut kaiken sen kuinka paljon minä sinulle muka merkitsen, sanot että olet tajunnut sen että sinunkin täytyy tehdä jotain- muuttua. Olen siis huora kun en tahdo takaisin helvettiin, en tahdo palata siihen ahdisukseen. Kun viimein tajuan sen mitä olet minulle vuoden verran toitottanut: meistä ei tule mitään. Nyt kun sen itse tajuan kerrot minulle ettei se muka pidä paikkaansa. Että vielä on mahdollisuus, vielä on aikaa muuttua ja parantua. Entä kun en tahdo? Entä kun sanon että nyt saa riittää, paha olo saa loppua. Mitä timanttisormus muuttaa? -Ei mitään. Selität sekavia. Ensin jätät, sitten haukut ja olet ilkeä, niin kovin ilkeä. Odotat pari päivää, jonka jälkeen haluat víhdoin puhua. Sanot että tahdot minut takaisin, sanot että kaikki muuttuu parhain päin. Voi, ja taas, kun sanon ei, sinä haukut -tauko- anelet taas takaisin. Ja sama rumba jatkuu. Ilkeä, niin ilkeä. Ja sanot minua pahaksi ihmiseksi, huoraksi? Ilkeä. Sama rumba kuin seurustellessa -paha teko, anteeksi pyyntö, ilkeä haukkuminen jne. Samaa paskaa-

"Mä luulin että viha väsyy
suru sammuu tai himmentyy
mä luulin että kipu häipyy
menee kadoksiin
mut se ei olekaan niin" Maija Vilkkumaa-Se ei olekkaan niin